מה מטריד את סתיו שפיר? ההפרדה בין גברים לנשים במרחבים המוגנים

דוד קורצווייל 6 Comment on מה מטריד את סתיו שפיר? ההפרדה בין גברים לנשים במרחבים המוגנים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההפרדה בין גברים לנשים הגיעה גם למרחבים המוגנים, כך גילה השבוע ספי שלם, מתנדב בלשכת ח"כ סתיו שפיר בביקור בבית הדין הרבני באשדוד. "במקום תלוי שלט הכוונה למרחב המוגן, כשמתחתיו מצוין שהוא מיועד לגברים בלבד", סיפר. "גם בכניסה למרחב המוגן עצמו ישנו שלט נוסף שמציין כי מדובר במרחב מוגן לגברים. המרחב של הנשים לעומת זאת, נמצא שתוך לשכת הדיינים – שנעולה עם קוד כניסה ולא נראית כלל כמו מרחב מוגן לפי התקנות".

ח"כ שפיר פנתה בעניין לשר הדתות ולמשנה ליועמ"ש, דינה זילבר (האחראית ליישום המלצות הצוות לבחינת תופעת ההדרה המגדרית מהמרחב הציבורי) בדרישה לפעול לטיפול בנושא ולהבטיח כי נשים וגברים יהיו מוגנים באותה צורה בכל רחבי הארץ. "המחשבה שנשים שחיפשו מרחב מוגן מירי הרקטות נתקלו בדלת סגורה רק משום שהן נשים היא בלתי נתפסת", אמרה שפיר. לדבריה, "לא ייתכן שמנהגי הצניעות הדתיים יעלו על החובה להציל חיי אדם. זו זכותו של כל אחד ואחת לשמור על אמונותיו ומנהגיו, אך לא כשזה בא על חשבון ביטחונם האישי של אחרים. אפליה נגד נשים פסולה בכל מקום, אך כשהיא חוסמת בפניהן את האפשרות להתגונן כראוי היא לא רק פסולה, אלא גם מסוכנת"



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אני לא מבינה את משמעות הכותרת. במקרה הזה שפיר צודקת. אני בעצמי דוסית, אבל במקרה של פיקוח נפש, קודם כל תנו לחיות. ומי שרוצה לשמור על הצניעות שלו לא יכנס למרחב המוגן.

  2. 4

    אם יש הרבה גברים/נשים אין שום בעיה, אבל כן יש בעיה של יחוד אם זה רק גבר ואישה, וגילוי עריות שפיכות דמים ועבודה זרה במקום סכנה זה "יהרג ואל יעבור"
    כמו שלכנסיה אסור להכנס בזמן סכנה, זה דבר שמצריך שאלת רב כל דבר ודבר והירא שיבוא לידי תקלה שיברר מראש את ההלכה,

  3. 3

    צודקת , חבל שזה מה שהחילונים מבינים ממעשינו.

  4. 2

    וכבר הורו גדולי החכמים שסכנתא חמירא מאיסורא ואין כל חשש להיות בחדר ממ"ד יחד בשעה כזו…וכמדומני שגם אחד הרבנים ברדיו כאן כבר הוראה כך ואין כאן מקום להאריך…….

  5. 1

    שתי הערות: 1) הבעיה העיקרית שהגברים כוונו לממ"ד והנשים לחדר שאינו ממ"ד. 2)בעית ההתקצנות המתגלגלת לכוונים מטריפי דעת. מה שאלפי שנים לא נראה הכרחי, היום סוחף במדרון חלק אל התהום.